bodyglitter.pl

Blog ogólnotematyczny

biznes bez wkładu własnego
Biznes i Finanse Lifestyle

Biznes bez wkładu własnego

Wiele osób marzy o swoim własnym biznesie, jednak problemem jest fakt, że nie posiadają oni żadnego wkładu własnego. Bez wkładu własnego nie można przecież otworzyć zakładu usługowego albo sklepu, skądś trzeba wziąć towar albo maszyny do wykonywania danych usług.

Biznes bez wkładu własnego?

Trudno wyobrazić sobie biznes, który nie wymaga żadnego wkładu własnego. Patrząc na wiele firm, można z dużym prawdopodobieństwem oszacować kwotę, jaka była potrzebna na start. Wystarczy spojrzeć na przykład na zakład fryzjerski i jego wyposażenie. Do tego trzeba doliczyć opłaty związane z prowadzeniem swojej działalności gospodarczej, czynsz za wynajem lokalu, usługi księgowe, podatki, ZUS. To wszystko daje miesięcznie pokaźną kwotę. Najważniejsze jednak, że trzeba stworzyć miejsce pracy, kupić wszystkie przybory fryzjerskie i akcesoria. Bardzo ważne jest także wyszkolenie siebie jako usługodawcy, aby nie zrobić krzywdy swoim klientom. Jest wiele takich zawodów, gdzie właśnie wyszkolenie usługodawcy jest kluczowym elementem sukcesu. Im bardziej skomplikowana działalność, ten więcej kosztów trzeba ponieść na samym początku. Wystarczy wyobrazić sobie na przykład piekarnię albo skomplikowany zakład produkcyjny. Dobrym przykładem jest także gastronomia. Wszelkie potrzebne maszyny i sprzęty potrafią kosztować majątek. Skąd wziąć na to wszystko pieniądze? Można oczywiście wziąć kredyt albo pożyczkę z banku, można także poszukać dotacji do bezzwrotnych pożyczek, na pewno jednak trzeba wykazać się wkładem własnym.

Marketing wielopoziomowy

Marketing wielopoziomowy, marketing sieciowy, to świetny przykład biznesu, w którym właściwie nie trzeba mieć żadnego wkładu własnego. Tylko niektóre firmy wymagają na początek, aby zakupić część produktów, a potem je promować i sprzedawać. Zazwyczaj jednak nie trzeba tego robić i można bazować po prostu na katalogu. Pojawia się jednak tutaj pytanie o wiarygodność takiego sprzedawcy, który sam nie używa produktów, które poleca. W marketingu sieciowym bardzo ważna jest wiarygodność sprzedawcy. Taka osoba musi reprezentować firmę godnie, jak najlepiej. Musi być jej wizytówką. Zatem ktoś kto sprzedaje suplementy na odchudzanie, sama musi cechować się nienaganną formą. Czasami próg wejścia do jakiegoś biznesu jest bardzo niski, trzeba jednak zastanowić się czy opis w ogłoszeniu mówi wszystko i czy nie ma żadnych ukrytych kosztów, tak czasami się zdarza, a później ludzie są niezadowoleni, że czegoś nie wiedzieli. Dlatego też przed otwarciem własnego biznesu należy dokładnie przeanalizować każdy jego aspekt. Doświadczenia innych przedsiębiorców są bezcenne.